بریم سفر | راهنمای جامع برای سفرهای گردشگری

ما به شما کمک می کنیم تا بهترین جا برای سفر را انتخاب کنید و یک سفر رویایی داشته باشید

بریم سفر | راهنمای جامع برای سفرهای گردشگری

ما به شما کمک می کنیم تا بهترین جا برای سفر را انتخاب کنید و یک سفر رویایی داشته باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


چشمه لادر,چشمه لادر خمینی شهر,تصاویر چشمه لادر

چشمه لادر خمینی شهر

چشمه لادر خمینی شهر یکی از آثار دیدنیِ طبیعی استان اصفهان است. این آبشار در غرب خمینی شهر قرار گرفته و بسیاری از گردشگران طبیعت دوستان را به این منطقه جذب میکند.

چشمه لادر:
چشمه لادر خمینی شهر با چشم اندازهای زیبای کوهستانی و طبیعت دلگشای اطراف خود امروزه به یکی از قطب های مهم گردشگری استان اصفهان تبدیل شده است.

چشمه لادر در پنج کیلومتری شهرستان خمینی شهر میباشد که دارای زیبایی بسیار منحصربه‌فردی است. این منطقه در جاده کمربندی خمینی شهر به نجف آباد، پس از دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شهر واقع شده است. من جمله جاذبه های گردشگری که در این منطقه موجود است میتوان به آبشار، چشمه، چشم‌انداز های دشت های اطراف و مسیر های عبور آب اشاره نمود. همچنین این منطقه دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، فضای بازی بچه ها، جاده و مسیر رفت وآمد مطلوب و دو پارکینگ بزرگ با گنجایش چند هزار ماشین است.

 

چشمه لادر,چشمه لادر خمینی شهر,تصاویر چشمه لادر

چشمه لادر در پنج کیلومتری شهرستان خمینی شهر میباشد


خوشبختانه دسترسی راحت به این چشمه و آب و هوای مطلوب آن باعث شده است، این منطقه سالیانه پذیرایی گردشگران بسیاری باشد. شهرستان خمینی شهر یکی از منطقه های کوهستانی کشور به شمار میرود، چشمه لادر هم به پیروی آن، دارای فضایی کوهستانی است. منطقه گردشگری چشمه لادر دارای وسعتی حدود ۲۳۰ هزار هکتار است.

 

این منطقه حاوی طبیعتی کوهستانی، ولی سرسبز و خرم در فصل ها گرم است که از جاذبه های گردشگری جذابی بهره مند است. چشمه لادر به علت داشتن آب و هوای خنک در فصل های گرم سال مقصد بسیاری از مسافران و طبیعت دوست های در استان اصفهان و استان های مجاور است.

گردشگاه اطراف چشمه لادر چشم‌انداز زیبایی دارد. در این منطقه گردشگری طبیعی، میتوان آب نماهایی را مشاهده کرد که سبب زیباتر شدن فضای محیط شده اند، همچنین در محیط و غارهای موجود در منطقه، سیستم نورپردازی اجرا شده است تا گردشگران بتوانند در منطقه اوقات خوشی را سپری کنند. علاوه بر امکانات مذکور باید به امکانات ورزشی، مثل صخره نوردی و مسیر کوهپیمایی در آن اشاره نمود.

 

چشمه لادر,چشمه لادر خمینی شهر,تصاویر چشمه لادر

گردشگاه اطراف چشمه لادر چشم‌انداز زیبایی دارد


بهترین زمان بازدید از چشمه لادر:
چشمه لادر در فصل های سرد آب یخ‌زده و قندیل های زیبایی تشکیل میدهد . طبیعت زمستان چشمه لادر هم بسیار جذاب است، با این وجود بیش ترین میزان گردشگر را میتوان در ماه های گرم سال در چشمه لادر مشاهده کرد. بی تردید ، سر‌سبزی طبیعت و وجود آب بیش تر چشمه در فصول گرم سال، باعث بازدید بیش تر در این مکان است. در طول سال به خصوص بعد از بارش ها، باتوجه به دمای محیط در ایام تابستان عصر و شبانگاه ، در بهار در طول روز و در فصل زمستان بیش تر در ساعتهای گرم روز حضور در این منطقه لذتبخش تر خواهد بود.

 

چشمه لادر,چشمه لادر خمینی شهر,تصاویر چشمه لادر

چشمه لادر در فصول گرم سال، بازدیدکنندگان بیشتری دارد


نامگذاری چشمه لادر:
ساکنان این منطقه به دو شکل کلمه لادر را معنی نموده اند . برخی میگویند لادر یعنی دره ای که دور می زند، بعضی دیگر هم بر این باورند که با توجه به اینکه آب چشمه بسیار زلال بوده و از بین دره ها عبور می کرده و همچنین مثل در شفاف بوده است، لادر به معنای شفاف است.

آدرس چشمه لادر:
خمینی شهر – جاده کمربندی خمینی شهر به نجف آباد – پس از دانشگاه ازاد اسلامی خمینی شهر

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

نظرات (۱)

  • اتاق فرار
  • چه جالب که من زیاد اصفهان میرم ولی تا به حال اینجا نرفتم!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی