بریم سفر | راهنمای جامع برای سفرهای گردشگری

ما به شما کمک می کنیم تا بهترین جا برای سفر را انتخاب کنید و یک سفر رویایی داشته باشید

بریم سفر | راهنمای جامع برای سفرهای گردشگری

ما به شما کمک می کنیم تا بهترین جا برای سفر را انتخاب کنید و یک سفر رویایی داشته باشید

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

طی سال‌های اخیر، درخواست های زیادی برای ایجاد شرکت‌های جدید و استارتاپ‌ها آغاز شده است. تمامی شرکت هایی که می خواهند از این بازار تنگاتنگ، موفق بیرون آیند و شکست نخورند، خواستار قانونی شدن فعالیت‌های خود هستند.

ثبت شرکت، اولین گام برای به رسمیت شناخته شدن فعالیت یک شرکت و حرکت به سمت بازار های بزرگ‌تر در تجارت است. متولی این امر اداره ثبت شرکت ها می باشد که انجام این موارد را به عهده دارد. کار با سامانه ثبتی دشواری های خود را دارد و برای اینکار شما می توانید با کارشناسان وثوق تماس بگیرید.

آشنایی با سامانه ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir

سامانه ثبت شرکتها یکی از مواردی است که برای راحتی کاربران و در راستای دولت الکترونیک در ایران راه اندازی شده است. آدرس ssaa.ir مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. زیر مجموعه این سایت به آدرس irsherkat.ssaa.ir مربوط به ثبت شرکت ها می باشد و برای تنظیم و تغییرات خدمات ثبتی برای کاربران فراهم شده است.

اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی شامل دو بخش است :

  1. اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
  2. اداره ثبت مالکیت صنعتی

تا پیش از راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکتها، افرادی که قصد تاسیس شرکتی از شرکت های قانون تجارت یا یک موسسه غیر تجاری را داشتند، باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده، درخواست ثبت شرکت خود را ثبت نموده و کلیه مراحل آن از تقدیم اظهارنامه ثبت تا ارائه مدارک لازم و در نهایت، انتشار آگهی تاسیس در روزنامه رسمی را به شکل حضوری پیگیری می کردند.

مراجعه حضوری متقاضیان ثبت شرکت و موسسه و ثبت تغییرات مربوط به آنها ، علاوه بر اینکه برای این متقاضیان وقت گیر و هزینه بر بود، با تجمع این افراد در ادارات ثبت شرکت ها و درخواست های متعدد آن ها موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اداره ثبت شرکت ها از زیر مجموعه های آن می باشد، اقدام به راه اندازی سامانه ای نمود که امروزه تحت عنوان سامانه جامع ثبت شرکتها شناخته می شود.

ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir

سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری از بخش های متعددی تشکیل شده است که هر یک جهت انجام امری مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد .

امکانات سامانه ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir شامل چه مواردی است؟

  1. تاسیس شخصیت حقوقی
  2. صورتجلسه تغییرات
  3. اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی
  4. اظهارنامه دفتر ثبت تجاری
  5. پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر حقوقی
  6. دریافت کد فراگیر
  7. پیگیری درخواست ثبت شرکت ها
  8. انصراف از درخواست

راهنمای سامانه ثبت شرکت ها و موسسات

1. گام اول: تکمیل اطلاعات متقاضی

برای ثبت شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir باید با تمامی قوانین و مراحل مربوطه آشنایی داشته باشید تا بدون مشکل اطلاعات خود را به ثبت برسانید.
با مراجعه به سامانه irsherkat و انتخاب نوع شخصیت حقوقی، اطلاعات هویتی نماینده، وکیل، حوزه ثبت شرکت، آدرس شرکت و تاریخ شروع سال مالی را در سایت ثبت نمایید.

2. گام دوم: انتخاب موضوع فعالیت و نام شرکت

شما باید حوزه و موضوع فعالیت شرکت خود را به صورت دقیق در سامانه وارد کنید و در صورت نیاز مجوز های مربوطه نیز دریافت گردد، چنانچه که در ذیل موضوع شرکت باید این جمله عنوان گردد ” پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیربط ” .
شما می توانید پنج نام پیشنهادی مربوط به موضوع شرکت خود را برای شخصیت حقوقی با توجه به قواعد تعیین نام شرکت های تجاری در نظر بگیرید که به ترتیب اولویت تان در سامانه وارد کنید. این اسامی باید معنی فارسی داشته باشند.

3. گام سوم: وارد کردن اطلاعات تکمیلی در سامانه

حداقل سرمایه باید در ثبت شرکت رعایت شود، چنانچه در اکثر شرکت ها یک میلیون ریال معادل صد هزار تومان است و لازم به ذکر است که سرمایه نقدی و غیر نقدی باید مشخص گردد.
اطلاعت هویتی فرد متقاضی به همراه میزان سهام وی و همچنین سمت به عنوان هیئت مدیره و سهامدار نیز باید مشخص شود. تعداد اعضا و سمت هر فرد را وارد کنید.

حق امضاء اعضاء هیئت مدیره، تکمیل مواد اساسنامه، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های شرکت از دیگر مواردی است که باید با دقت تمام در سامانه وارد شود تا بعدا مجبور به صرف هزینه مجدد برای ثبت تغییرات شرکت نباشید.

4. گام چهارم: درج روزنامه و صدور آگهی

پس از تایید نام توسط کارشناسان و ارسال تمامی مدارک به اداره ثبت شرکتها از طریق پست، پرونده توسط کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که مشکلی نداشته باشد، در دفاتر ثبت شرکت یادداشت می شود و برای اطلاع سایرین در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار نیز آگهی می گردد.

 

منبع: اداره ثبت شرکت ها

  • nader kohan