بریم سفر | راهنمای جامع برای سفرهای گردشگری

ما به شما کمک می کنیم تا بهترین جا برای سفر را انتخاب کنید و یک سفر رویایی داشته باشید

بریم سفر | راهنمای جامع برای سفرهای گردشگری

ما به شما کمک می کنیم تا بهترین جا برای سفر را انتخاب کنید و یک سفر رویایی داشته باشید

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روز شیراز

با مرور عکس ها و خاطرات سفرهایی که به شهر شعر و ادب ایران در تمام روزهای سال انجام میشود، بدون شک به این نتیجه خواهید رید که، اردیبهشت این شهر چیز دیگریست. به همین خاطر 15 اردیبهشت در تقویم ما ایرانی ها با نام روز شیراز مشخص شده است. یکی از اصلی ترین دلایل برای انتخاب جشن میانه بهار به عنوان روز شیراز، بوی عطر بهار نارنجی می‌باشد که کوچه پس کوچه‌ی این شهر را در خود غرق نموده است و بدون شک این حس و زیبایی را در هیچ جای دیگری از دنیا احساس نخواهید کرد.


برای آشنایی با روز شیراز و زیبایی های نهفته در این رویداد مهم در ادامه با ما همراه باشید.

  • ۰
  • ۰

با ییلاق آغوزحال در مازنداران بیشتر آشنا شوید

پیدا کردن گوشه‌ای دنج، جایی که هیچ‌کس نباشد، جایی که ارتباط‌ ها به حداقل برسد و دور و بر همه پر باشد از درخت، باران و برف، آرزویی است که برخی گردشگران برای رسیدن به آن مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند. تنها حضور یک کلبه برای این گردشگران آرامش‌بخش است. کلبه‌ای که حضور دیگری را یادآور شود و ترس را بر جان نیندازد و بتوان از آنجا برخی احتیاجات را نیز برآورده کرد. اما کلبه باید در محلی باشد، صاحبخانه‌ای که در خانه خویش سکنی گزیده است، می‌توان از او داستان‌های منطقه و شرح ماجراجویی‌هایش را شنید و شمایی کلی از نقطه‌ای را که در آن اقامت کرده است به دست آورد. 

آنچه در بالا ذکر آن رفت آرزویی دور از دسترس نیست. کافی است به  آغوزحال سفر کنید چارتر 724 .

 

ییلاق آغوزحال کجاست؟

غرب مازندران منطقه‌ای رویایی را در قلب خود جای داده است. این منطقه زیبا ییلاق آغوزحال است. برای رسیدن به ییلاق آغوزحال باید راهی تنکابن و مسیر جنگل‌های دو هزار و سه هزار بشوید. پس از مشاهده تابلو دهستان باید در جاده خاکی به سمت کوهستان بروید تا به آغوزحال برسید. آغوزحال مسیر رسیدن به ییلاق دیگر و رفتن در میان جنگل است؛ جایی که دیگر در آن ماشین جایی ندارد و همین موضوع باعث بکری طبیعت آن‌جا شده است.

  • ۰
  • ۰

پارک جنگلی کشپل:
پارک جنگلی کشپل یا تفرجگاه جنگلی کشپل چمستان در شهرستان نور مازندران در شهر چمستان در مسیر ییلاقی لاویج و در حد فاصله دوونیم کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نور ـ چمستان و از جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج و شرق به جنگل های چمستان و از غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان واقع شده ‌است.

این عرصه به مساحت ۷/۲۱ هکتار می‌باشد و از نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی توسکا، لرک، بلوط، افرا، ممرز، انجیلی است چارتر 724 .

پارک جنگلی کشپل به لحاظ دارا بودن چشمه های آب فراوان حائز اهمیت بوده به گونه ای که در مجموع در محدوده ی تفرجگاه کشپل ده چشمه با دبی متوسط 3 تا 5/0 لیتر در ثانیه شناسایی شده اند ضمن این که رودخانه لاویج رود نیز از کنار این پارک زیبا عبور می نماید.